söndag 1 april 2018

Recension av Batman: Nightwalker

Författare: Marie Lu
Antal sidor: 272
Serie: DC Icons, bok 2 av 4 (bok 3 och 4 ej utkomna ännu)
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivning
Innan han var Batman var han Bruce Wayne. En hänsynslös pojke villig att bryta reglerna för en tjej som kan vara hans värsta fiende. Nightwalkers terroriserar Gotham City, och Bruce Wayne är näst på deras lista. En efter en blir städernas eliter avrättade när deras herrgårds säkerhetssystem vänder sig mot dem och fångar dem som byte. Samtidigt fyller Bruce 18 år till och ärver sin familjs förmögenhet, för att inte tala om nycklarna till Wayne Enterprises och all den tekniska gadgetry som hans hjärta någonsin kan önska. Men efter en sammandrabbning med polisen är han tvungen att göra samhällstjänst på Arkham Asylum, det ökända fängelset som rymmer stadens mest brutala brottslingar. Madeleine Wallace är en strålande mördare. . . och Bruces enda hopp. I Arkham möter Bruce Madeleine, en lysande tjej med band till Nightwalkers. Vad gömmer hon? Och varför kommer hon bara att tala med Bruce? Madeleine är mysteriet Bruce måste reda ut. Men får han henne att avslöja sina hemligheter, eller ger han henne den information hon behöver för att få Gotham City på knä? Bruce kommer att gå den mörka linjen mellan förtroende och svek samtidigt The Nightwalkers cirkulerar allt närmare.

Mina åsikter
Efter att ha läst Warcross av Marie Lu så hade jag minst sagt höga förväntningar på den här boken. Tyvärr så levde den inte alls upp till de förväntningarna, jag fastnade inte alls för karaktärerna, handlingen kändes ointressant och det hände inte heller speciellt mycket och när det väl började hända saker så var det precis i slutet och vid det laget så brydde jag mig inte längre. Jag gillade inte heller den romans som tog plats i boken då den kändes väldigt påskyndad och rent ut sagt krystad. Jag vet egentligen inte varför men jag fastnade aldrig för karaktärerna, vilket gjorde att jag inte alls brydde mig om vad som skulle hända med dem. Med andra ord så var jag minst sagt uttråkad när jag läste den här boken och ville bara att den skulle ta slut. De plus som fanns med den här boken är all cool teknologi som vi får ta del av, karaktären Alfred som åtminstone är lite intressant, samt Lus sätt att skriva som fortfarande är mycket fint. Men jag hade som sagt önskat mer utav karaktärerna och handlingarna.

Mitt betyg
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...