söndag 23 september 2018

Recension av Döden ingen ser

Författare: Anne-Marie Schjetlein
Antal sidor: 335
Serie: Andreas Nylund, bok 3
Förlag: Bokfabriken, Ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Precis när du tror att allt kommer att ordna sig och livet är på din sida, det är då det händer.

En sjuksköterska hittas död på rälsen efter att ha sagt upp sig från sjukhuset. Många tvivlar på att Lotta skulle ha begått självmord. Hon verkade alltid så glad, älskade sitt jobb och var omtyckt av kollegorna.

Sjukhuskorridorerna sjuder av rykten och snart är Lottas död inte det enda märkliga dödsfallet. Kirurgen Andreas Nylund känner sig alltmer otrygg och pressad i sin arbetssituation och med det ökar risken för att allvarliga vårdmisstag begås.

När olyckan väl händer får den ödesdigra konsekvenser. 


Mina åsikter
Det tog mig lite tid att sätta mig in i den här boken då jag snabbt insåg att det här var tredje delen i en serie, vilket även resulterade i att det tog lång tid för mig att fästa mig vid karaktärerna. Dödsfallen i boken var väldigt intressanta och man försökte hela tiden ligga ett steg före i strävan efter att försöka lista ut vem det var som var mördaren. Boken var riktigt spännande när jag väl kommit in i berättelsen och den blev då genast mycket snabbläst. Boken var uppbyggd utav väl utförda person-och miljöbeskrivningar. 

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...