tisdag 4 september 2018

The Well of Ascension

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 781
Serie: Mistborn, bok 2 av 3
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Vin, the street urchin who has grown into the most powerful Mistborn in the land, and Elend Venture, the idealistic young nobleman who loves her, must build a healthy new society in the ashes of an empire. Three separate armies attack. As the siege tightens, an ancient legend seems to offer a glimmer of hope. But even if it really exists, no one knows where to find the Well of Ascension or what manner of power it bestows.

Mina åsikter
Det här var en väldigt bra fortsättning på serien och jag kan inte annat än fortsätta förundras över världsuppbyggnaden, magisystemet och alla karaktärer man inte kan annat än älska. Den här boken var precis som den första riktigt spännande och beroendeframkallande. Det må vara en tjock bok och det tar därför lång tid att läsa den, men när man väl var inne i läsandet så kändes det som om man flög igenom boken. Det var därtill riktigt svårt att förutse vad det var som komma skulle och jag hade många frågor boken igenom som blev besvarade allt eftersom men Sanderson lyckas samtidigt bevara mitt intresse eftersom att jag hela tiden blev bemött med nya frågor, vilket gör att jag ser fram emot att läsa bok tre med en gång!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...