lördag 15 september 2018

Recension av Warbreaker

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 652
Serie: Warbreaker, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
This is the story of two sisters, who happen to be princesses. Theirs is a world in which those who die in glory return as gods to live confined to a pantheon in Hallandren's capital city. A world transformed by a power based on an essence known as breath. Using magic is arduous as breath can only be collected one unit at a time.

Mina åsikter
Till skillnad från tidigare Sanderson böcker som jag läst så fastnade jag inte för den här boken med en gång. Det kändes som om att det tog väldigt lång tid innan saker och ting började hända. Samt att det tog väldigt lång tid innan jag började fastna för karaktärerna och faktiskt bry mig om dem. Samtidigt så kan jag inte förneka att Sanderson återigen har lyckats åstadkomma något otroligt vackert och storslaget! Det är framförallt världsuppbyggnaden och magisystemet som jag fastnar för totalt redan från första sidan! Jag ställer mig återigen frågan hur en enda person kan skapa något sånt! Även om det tog mig tid att riktigt fastna för karaktärerna fullt ut, så fanns det ett fåtal bikaraktärer som jag föll pladask för med en gång som minst sagt gjorde läsningen spännande. När sedan även handlingen kickar igång ordentligt så började det hända en väldans massa saker som var oerhört svåra att förutse. Jag ser helt klart fram emot den dag då bok två äntligen kan tänkas komma ut för jag tror att uppföljaren kommer att bli episk. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...