söndag 9 september 2018

Recension av My Plain Jane

 
Författare: Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows 
Antal sidor: 464 
Serie: The Lady Janies, Bok 2 av 3 (bok tre är beräknad till 2020)
Finns hos: Adlibris / Bokus 

Goodreads beskrivning
You may think you know the story. After a miserable childhood, penniless orphan Jane Eyre embarks on a new life as a governess at Thornfield Hall. There, she meets one dark, brooding Mr. Rochester. Despite their significant age gap (!) and his uneven temper (!!), they fall in love—and, Reader, she marries him. (!!!)

Or does she?

Prepare for an adventure of Gothic proportions, in which all is not as it seems, a certain gentleman is hiding more than skeletons in his closets, and one orphan Jane Eyre, aspiring author Charlotte Brontë, and supernatural investigator Alexander Blackwood are about to be drawn together on the most epic ghost hunt this side of Wuthering Heights. 

Mina åsikter
Jag älskade verkligen My Lady Jane av dessa tre författare så självklart var My Plain Jane en av mina mest efterlängtade boksläpp i år! Och nog levererade den! Jag har ärligt talat inte tidigare läst en bok med spökjägare förut, men det var ett riktigt intressant koncept och eftersom att jag Jane Eyre är en av mina favoritklassiker, så älskade jag naturligtvis de inslagen också. Jag hajade till varje gång det kom ett Jane Eyre citat och det var riktigt roligt att se hur Charlotte Brontës karaktärer var omskrivna, samt att hon själv fick en stor roll i berättelsen. Boken var välskriven och uppbyggd av utomrodentliga miljö-och personbeskrivningar samtidigt som den var väldigt händelsefull och underhållande. En helt klart läsvärd bok även om jag fortfarande måste medge att jag gillade My Lady Jane mer än den här boken.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...