söndag 9 september 2018

Recension av Gone Rogue

Författare: Marissa Meyer
Illustratör: Stephen Gilpin & Douglas Holgate
Antal sidor: 324
Serie: Wires and nerve, bok 2 av 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Iko – an audacious android and best friend to the Lunar Queen Cinder – has been tasked with hunting down Alpha Lysander Steele, the leader of a rogue band of bioengineered wolf-soldiers who threaten to undo the tenuous peace agreement between Earth and Luna. Unless Cinder can reverse the mutations that were forced on them years before, Steele and his soldiers plan to satisfy their monstrous appetites with a massacre of the innocent people of Earth.

And to show he’s serious, Steele is taking hostages.

Cinder and Kai, Scarlet and Wolf, Cress and Thorne, and Winter and Jacin all feature in this epic new battle. But it is Iko who must face her deepest fears when she uncovers the truth about her own unusual programming.


Mina åsikter
Den här volymen tar vid där den föregående slutade, med full fart och spänning med andra ord. Det är fortfarande lika roligt att få återse alla karaktärerna från The Lunar chronicles. Den här volymen var ännu mer händelsefull än en första var och jag var som fastklistrad redan från första sidan. Jag har sedan tidigare inte varit det största av fans när det kommer till illustrationerna och de färger som används, men de växte helt klart för mig i denna volym och jag började till och med att uppskatta dem. I det stora hela var det är en mycket kickass volym som var väl värt läsningen.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...