tisdag 25 december 2018

Recension av Fantastic beasts: The Crimes of Grindelwald

Författare: J.K Rowling
Antal sidor: 272
Serie: Fantastic beasts the original screenplay, bok 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
At the end of Fantastic Beasts and Where to Find Them, the powerful Dark wizard Gellert Grindelwald was captured in New York with the help of Newt Scamander. But, making good on his threat, Grindelwald escapes custody and sets about gathering followers, most unsuspecting of his true agenda: to raise pure-blood wizards up to rule over all non-magical beings.

In an effort to thwart Grindelwald’s plans, Albus Dumbledore enlists Newt, his former Hogwarts student, who agrees to help once again, unaware of the dangers that lie ahead. Lines are drawn as love and loyalty are tested, even among the truest friends and family, in an increasingly divided wizarding world.


Mina åsikter
Även om det här är ett manus och inte en vanlig bok så kan jag inte annat än älska såväl miljö-beskrivningarna som de karaktärer som finns med. Detta trots att man egentligen inte har så mycket beskrivningar att gå på då tanken är att du skall få ut det mesta utav att se själva filmen. Även den här gången så var handlingen riktigt svår att förutse och jag blev hela tiden förvånad över det som hände. Det var en riktigt bra fortsättning på serien och jag kan knappt vänta på att faktiskt få se filmen. Anledningen till att det är en så bra uppföljare är det faktum att att vi får svar på flertalet frågor, samtidigt som det ställs en hel del nya frågor, det gör att man som läsare vill läsa nästa installation i serien för att få reda på vad som kommer att hända. Det var dock en karaktärs val som jag inte riktigt förstod mig på, men det störde mig inte tillräckligt för att dra ner på betyget, detta i förhoppning om att vi kommer att få fler svar angående detta i nästa manus/film.

Mitt betyg
Denna manus får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...