tisdag 18 december 2018

Recension av The Rithmatist

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 384
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
More than anything, Joel wants to be a Rithmatist. Rithmatists have the power to infuse life into two-dimensional figures known as Chalklings. Rithmatists are humanity’s only defense against the Wild Chalklings. Having nearly overrun the territory of Nebrask, the Wild Chalklings now threaten all of the American Isles.

As the son of a lowly chalkmaker at Armedius Academy, Joel can only watch as Rithmatist students learn the magical art that he would do anything to practice. Then students start disappearing—kidnapped from their rooms at night, leaving trails of blood. Assigned to help the professor who is investigating the crimes, Joel and his friend Melody find themselves on the trail of an unexpected discovery—one that will change Rithmatics—and their world—forever.
 

Mina åsikter
Den här boken precis som alla andra Sanderson böcker var riktigt välskriven och den bestod utav riktigt bra person-och miljöbeskrivningar som gav boken ett härligt flyt. Karaktärerna var riktigt intressanta i den här boken och de hade väldigt bra karaktärsutvecklingar under bokens gång. Karaktärerna var inte heller helt perfekta vilket gjorde så att de kändes så mycket mer mänskliga och verkliga. Bokens handling var riktigt spännande och intressant och jag hade aldrig läst något liknande innan. Det var därtill riktigt svårt att förutse vad som skulle hända vilket gjorde att jag bara ville fortsätta läsa boken. Bokens magisystem är också riktigt unikt och det förklaras därtill med hjälp av illustrationer, vilket gjorde det lätt att förstå vad det var karaktärerna pratade om.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...