lördag 29 december 2018

Recension av Svarta Damen

Författare: Hanna Blixt
Illustratör: Therese Larsson
Antal sidor: 117
Serie: Äventyren i Sagofallen, bok 2
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivnig
Kampen mellan schackpjäserna fortsätter. Svarta damen är tillbaka och nu vill hon åt Tidens bok.Om hon lyckas kommer Svarta kungen och mörkret ta över Sagofallen och den ondskefulle Styx ockupera Sofia och Leos egen värld. Sofia och Leo måste förstöra boken en gång för alla! Leo blir anförtrodd en hemlig karta med platser som undervattensstaden Vatombia och Sagornas äng. Målet är att ta sig fram till Stjärnfallens kulle. Men vem kan de egentligen lita på och kommer de hinna förstöra boken i tid?

Mina åsikter
Den här boken liksom dess föregångare är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar som lyfts upp ytterligare av Therese Larssons fina illustrationer. Det här var därtill en riktigt bra och spännande fortsättning på serien och vi får lära känna flertalet nya intressanta och excentriska karaktärer som för handlingen framåt. Eftersom att det här är en bok som i första hand vänder sig till barn i mellanstadieålder så var den stundtals lite förutsägbar, samtidigt som det andra stunder var riktigt svårt att förutse vad som komma skulle. Älskar idén med ett sagoträd och jag önskar naturligtvis att jag hade ett sådant träd, då det låter helt magiskt! Jag ser verkligen fram emot att läsa resten utav Äventyren i Sagofallen-serien.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...