Recension av Super-Charlie & spökfällan

Författare: Camilla Läckberg
Illustratör: Therese Larsson
Antal sidor: 40
Läsålder: 3-6 år
Förlag: Bonnier Carlsen, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus  / Adlibris

Om nätterna hörs mystiska ljud hemma hos Super-Charlie. Det verkar som om någon är inne i huset - någon som inte tillhör familjen ... Men ingen annan hör ljuden, inte ens mormor vill tro på Super-Charlie när han berättar om den övernaturliga inkräktaren. Till slut inser Super-Charlie att enda sättet att bevisa att han har rätt är att gillra en fälla och fånga in spöket själv. Men till det behöver han alla sina superkrafter.Super-Charlie och spökfällan är den åttonde helt fristående boken om barnens egen superhjälte, den kaxige Super-Charlie. Deckardrottningen Camilla Läckbergs humor och träffsäkra skildring av livet i en småbarnsfamilj och illustratören Therese Larssons fartfyllda bilder fyllda av roliga detaljer gör böckerna till barnens favoriter.

Det här är den andra Super-Charlie boken jag läser och jag tycker fortfarande väldigt mycket om karaktärerna, som det faktum att de allihopa ser ut som folk i Läckbergs värld. Samt det faktum att såväl Charlie som Polly har superkrafter. Även denna gång lyckas Läckberg få till en spännande handling som såväl barn som vuxna faller för. Boken är fylld utav fina illustrationer, denna gång utav en ny illustratör, men det märks inte ens! I denna bok stöter Super-Charlie på en massa kluriga och framför allt spännande sådana, han har därtill riktigt intressanta och uppfinningsrika idéer när det kommer till att lösa dessa problem. Jag gillade därtill bokens slut då, det var riktigt underhållande för mig som vuxen att läsa.