tisdag 31 oktober 2017

Recension av Gittan och gråvargarna

Författare: Pija Lindenbaum
Antal sidor: 32
Läsålder: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Adlibris beskrivning
Ingen rädder för vargen här! I varje fall inte Gittan. Gittan tappar bort dagis men hittar gråvargarna. Vargarna blir hennes vänner och magiska saker händer.

Mina åsikter
Jag läste för första gången denna bok när jag var 6 år gammal, nu när jag är 22 år, så gillar jag den precis lika mycket som vid första läsningen. Vi träffar här på Gittan, som är minst sagt rädd och försiktig av sig och vågar sig inte på det som de övriga barnen gör. Vi får i denna bok vara med om en otrolig karaktärsutveckling som slutar i att Gittan blir riktigt modig. Vi stöter även på gråvargarna som är minst sagt intressanta karaktärer och tillägg till handlingen. Det faktum att det går att dra flertalet paralleller mellan denna bok och Rödluvan, öppnar upp för flertalet intressanta diskussioner såväl med barn som med andra vuxna. Lindenbaum är helt klart en av mina favoritförfattare när det kommer till barnböcker!
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...