torsdag 21 mars 2019

Recension av The Black Prism

Författare: Brent Weeks
Antal sidor: 661
Serie: Lightbringer, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Guile is the Prism, the most powerful man in the world. He is high priest and emperor, a man whose power, wit, and charm are all that preserves a tenuous peace. Yet Prisms never last, and Guile knows exactly how long he has left to live.

When Guile discovers he has a son, born in a far kingdom after the war that put him in power, he must decide how much he's willing to pay to protect a secret that could tear his world apart.


Mina åsikter
Den här boken är uppbyggd utav utomordentliga person-och miljöbeskrivningar, den är oerhört välskriven och lockar med sig läsaren in i berättelsen. Boken var riktigt spännande och svår att förutse och det fanns många intressanta karaktärer som hade minst sagt händelsefulla liv. Det jag framför allt gillade med karaktärerna var det faktum att det inte var så lätt att dela in dem i kategorierna "goda" vs "onda" då de allihop kändes något "gråa" det vill säga att de hörde hemma någonstans mitt i mellan de båda kategorierna. Vilket jag verkligen gillade då det fick karaktärerna att kännas mer verkliga.
Stundtals var boken lite stillastående och inte så mycket hände, vilket gjorde att jag såg fram emot att läsa vissa karaktärers kapitel mer än andra. Det fanns flertalet riktigt intressanta och kickass-karaktärer som man får följa och de olika nivåerna av deras magiska förmåga var riktigt intressant. Med andra ord gillade jag verkligen magisystemet som kändes väldigt unik men jag gillade även världsuppbyggnaden i det stora hela. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...