söndag 10 mars 2019

Recension av Skin Deep

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 208
Serie: Legion, bok 2
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Stephen Leeds, AKA “Legion,” is a man whose unique mental condition allows him to generate a multitude of personae: hallucinatory entities with a wide variety of personal characteristics and a vast array of highly specialized skills. As the new story begins, Leeds and his “aspects” are hired by I3 (Innovative Information Incorporated) to recover a corpse stolen from the local morgue. But there’s a catch. The corpse is that of a pioneer in the field of experimental biotechnology, a man whose work concerned the use of the human body as a massive storage device. He may have embedded something in the cells of his now dead body. And that something might be dangerous…

Mina åsikter
Sanderson fortsätter att överraska mig när det kommer till sin förmåga att skapa karaktärer och nya världar. Den här serien är fortsatt unik och spännande och jag gillar det faktum att han får en bok som handlar om ett fall/mysterium att kännas spännande och nytänkande. Just den här boken var lite makaber då det hela handlade om ett lik som eventuellt hade gömd information i sina celler, men jag hade inte läst något liknande tidigare, vilket fick mig att vilja fortsätta läsa boken.Vi får även lära känna nya karaktärer som helt klart tillför mycket till läsningen och som naturligtvis även är orsak till diverse nya intriger.

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...