söndag 21 juli 2019

Recension av Dagen då morfar blev pojke

Författare: Emelie Nirland
Illustratör: Joakim Hjortenklev
Åldersgrupp: 3-6 år
Förlag: Idus förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris 

Goodreads beskrivning
 En morgon har Jim ingen lust att gå till förskolan. Hans mormor bestämmer att Jim och morfar skall byta plats för en dag. Morfar tror att det är lätt som en plätt att gå på förskolan, men riktigt så lätt var det inte ...

När Jim kommer för att hämta hem morfar blir promenaden hem väldigt lång. Morfar vill passa på att göra allt som andra femåringar gör.


Mina åsikter
Det här var en riktigt rolig bok som hade hög igenkänningsfaktor för barnen. Handlingen var väldigt spännande och underhållande  för såväl barn som vuxna och man undrar hela tiden vad morfar skall göra härnäst. Det var kul att se hur en vuxen tror att det är för ett barn i förskolan. Illustrationerna var minst sagt intressanta och speciella och förtydligade allt som hände i boken.

Mitt betyg  
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...