lördag 13 juli 2019

Recension av Mamma Medusa

Författare & Illustratör: Kitty Crowther
Antal sidor: 44
Åldersgrupp: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Lilla Iris lever sitt liv i Mamma Medusas hår. Hon är sin mammas dyraste skatt. Men hon längtar ut till de andra barnen och drömmer om att få gå i skolan. Kanske en dag att mamma släpper taget om Iris och låter hennes dröm gå i uppfyllelse?


Mina åsikter
Boken består av mycket fina illustrationer som för berättelsen framåt. Jag gillar det faktum att det är en bilderbok vars inspiration är hämtad från den grekiska mytologin, i form av Medusa. Bokens budskap är väl egentligen vad som händer/vad ett barn går miste om, om hen har en överbeskyddande förälder som är rädd för att släppa taget.

Mitt betyg 
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...