söndag 14 juli 2019

Recension av Ska vi leka mamma, mamma, barn?

Författare: Lisa Kärmander
Illustratör: Ksenia Spirina
Åldersgrupp: 3-6 år
Förlag: Idus förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Alice får besök av sina kompisar. De leker mamma, pappa, barn och bygger stora kojor.
Alice, som har två mammor, börjar fundera på varför de alltid leker mamma, pappa, barn? Varför inte mamma, mamma, barn? Och kan man leka pappa, pappa, barn?




Mina åsikter
Boken består av riktigt fina och livliga illustrationer. Karaktärerna ser olika ut och lever under olika levnadsförhållanden. Det blir en bra representation av olika familjekonstellationer. Läsningen blir riktigt spännande, vad kommer att hända? Och hur reagerar Alices kompisar på hennes förslag? Det här är med andra ord en välskriven bok med ett bra budskap.


Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...