torsdag 18 juli 2019

Recension av Vi bakar bullar

Författare: Sarah Vegna
Illustratör: Astrid Tolke
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Olika förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
En bok om den lekfulla vardagen med ett litet barn!

Baka bullar!
Smula jästen.
Blanda mjölet.
Smeta och kleta.
På pappa?


Mina åsikter
En riktigt mysig bilderbok med riktigt fina illustrationer. Gillar den mångfald som bokens innehåll visar på då huvudkaraktärerna är mörkhyade, samt att jag gillar det faktum att barnet bakar med sin pappa. Barnen på jobbet var riktigt intresserad av den här boken och ville gärna läsa den flera gånger på raken! Det här är en bok som även de barn med myror i brallan fastnade för och orkade lyssna på då den har ett härligt flyt och är extremt snabbläst.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...