söndag 1 september 2019

Recension av Exile

Författare: Shannon Messenger
Antal sidor: 576
Serie: Keeper of the lost cities, bok 2
Finns hos: Bokus  / Adlibris

Goodreads beskrivning
Sophie Foster thought she was safe. Settled into her home at Havenfield, surrounded by friends, and using her unique telepathic abilities to train Silveny--the first female alicorn ever seen in the Lost Cities--her life finally seems to be coming together.

But Sophie's kidnappers are still out there. And when Sophie discovers new messages and clues from the mysterious Black Swan group, she’s forced to take a terrifying risk—one that puts everyone in incredible danger.

As long buried secrets rise to the surface, it’s once again up to Sophie to uncover hidden memories—before someone close to her is lost forever. 


 
Mina åsikter
Den här boken liksom den första i serien drar in mig i berättelsen med en gång. Jag älskar de familjekonstellationer som finns i boken samt de vänner som Sophie har. De är allihop så olika och man kan inte annat än älska dem! De tillför allihop så mycket till berättelsen med sina krafter, kunskaper och olika erfarenheter. Jag gillar det faktum att det finns olika raser inom denna värld då det finns så väl människor, älvor, dvärgar osv. Back swan tillför definitivt en hel del action och mysterier till boken, vilket gör boken riktigt spännande och svår att lägga ifrån sig! Jag vill plöja igenom hela serien nu!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...