söndag 8 september 2019

Recension av The eye of the world

Författare: Robert Jordan
Antal sidor: 814
Serie; The Wheel of time, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
The Wheel of Time turns and Ages come and go, leaving memories that become legend. Legend fades to myth, and even myth is long forgotten when the Age that gave it birth returns again. In the Third Age, an Age of Prophecy, the World and Time themselves hang in the balance. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.

Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga miljö-och personbeskrivningar. Handlingen lät lovande och den var riktigt intressant, dock så blev boken ganska långdragen, vilket gjorde att det tog väldigt lång tid att ta sig igenom boken. Samt att det tog ganska lång tid att komma in i berättelsen varje gång jag lagt ifrån mig den. Boken hade definitivt kunnat kortas ned något.Måste dock säga att magisystemet var riktigt coolt samt att karaktärerna i boken var riktigt intressanta samtidigt som de var väldigt olika varandra. 

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...