måndag 23 september 2019

Recension av Månulvarna

Författare & illustratör: Malin Ahlin
Åldersgrupp: 3-6 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Bland många underliga och fantastiska varelser i skogen finns också en särskilt ovanlig sort som kallas månulvar. De gillar allt som skiner och glänser, men mest av allt älskar de månen som de stirrar drömskt på varje kväll. En natt blir månulvarnas längtan så stor att de bestämmer sig för att åka dit.

Mina åsikter
En mycket fint skriven bok med härliga illustrationer. Belyser det faktum att man alltid vill ha det man inte kan få, samt att man inte alltid värdesätter det man faktiskt har. En mycket härlig bok med mycket att diskutera. Boken har en väldigt fin innebörd.
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...