fredag 27 september 2019

Recension av Tuff tuff tut tut

Författare & illustratör: Emma Garcia
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Lind & Co, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Den här pekboken bjuder på en spännande tågresa för de allra minsta genom fantasifulla och färgglada illustrationer.
Stig ombord på det lilla röda tåget och följ med på en kul utflykt till stranden, skogen, staden och bondgården.
På varje utflyktsmål finns nya, roliga saker att upptäcka.
Med på färden följer också ett gäng fåglar.



Mina åsikter
En söt liten bok med härliga illustrationer. En riktigt bra räknebok, man kan räkna antalet vagnar på tåget, antalet fåglar, är det lika många fåglar som siffran på tågvagnarna visar? Det finns en väldans massa saker att prata och diskutera i den här boken. Vad kan du se på uppslaget, vart befinner sig tåget? Barnen på jobbet gillar verkligen att räkna saker så den här boken tyckte de var rolig läsning.

Mitt betyg 
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...