lördag 10 februari 2018

Owlcrate-a-thon TBR

Owlcrate har liksom förra året bestämt sig för att anordna ett read-a-thon och precis som förra året planerar jag att medverka. Det handlar med andra ord att försöka läsa så mycket som du bara kan under 10-23 februari. Med andra ord har denna read-a-thon redan startat och som vanligt är jag sent ute med min TBR även om jag vetat om när det skall starta i åtminstone en vecka. Men som vanligt kom livet lite i mellan. Jag har i alla fall startat detta read-a-thon starkt (med tanke på hur lite jag har läst de senaste dagarna i alla fall) så jag hoppas att det skall hålla i sig under dessa dagar också. Jag har fyra stycken Owlcrate-böcker som ligger olästa, men jag planerar bara att läsa 3 av dem, detta för att jag och Jamie planerar att läsa The Cruel Prince tillsammans om någon månad eller så, det blir lite för mycket kompisläsningar på en och samma månad annars. Men nedan står de utmaningar som du skall utgå från den här gången! Där har jag även lagt in vilka böcker jag tänker läsa under denna läsutmaning, det vill säga för att klara av de utmaningarna.

Owlcrate-böckerna
1.Read the OwlCrate book you’ve owned the longest. 
The Hearts we sold av Emily Lloyd-Jones, den boken har jag haft liggandes oläst sedan i augusti.

2. Read a least two different genres. 
Wild Beauty of Anna-Marie Mclemore, vilket är en bok som berör magical realism och jag kommer även att kompisläsa The Glass Spare av Lauren Destafano tillsammans med Bokugglor. Den sistnämnda såväl som Wild Beauty är fantasy, men tänker att eftersom att Wild beauty har inriktningen magical realism, så får det räknas ändå då det ändå skiljer dem åt.

3.Read two books!
Som ni kanske har förstått så planerar jag att läsa totalt tre stycke Owlcrate-böcker, vilket i sådana fall hade inneburit att jag hade klarat även denna utmaning. Jag hoppas naturligtvis att jag kommer att hinna läsa ännu mer än detta, vilket är därför jag även tänker passa på att nämna att jag tänker försöka läsa fyra amerikanska noveller från novellix som jag fick i examenspresent från mina kompisar. Jag kommer även att fortsätta läsa Aristotle and Dante discover the secrets of the universe av Benjamin Alire Saenz, Månsken av Erin Hunter och även The Final Empire av Brandon Sanderson. Det är för att de tre sistnämnda böckerna är böcker jag redan har påbörjat och därför känner jag mig något ovillig att lägga ifrån mig dem böckerna under så lång tid. Samtidigt så är jag riktigt värdelös på att följa mina TBRs så vi får väl se om jag faktiskt läser just de böckerna i slutändan. Men Owlcrate-böckerna är i alla fall de böcker som gäller!



Skall du vara med på Owlcrate-a-thon? och vad planerar du i sådana fall att läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...