söndag 13 maj 2018

Recension av Steelheart

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 386
Serie: The Reckoners, bok 1 av 3
Finns hos: AdlibrisBokus 

En översättning av Adlibris beskrivning
För tio år sedan kom Calamity. Himlen exploderade och gav vanliga män och kvinnor extraordinära krafter. Den hänförda offentligheten började kalla dem Epics. Men Epics är ingen vän av mannen. Med otroliga gåvor kom lusten att styra. Och för att styra mannen måste du krossa hans vilja. Ingen bekämpar epiken ... ingen förutom The Reckoners. En mystiskt grupp med vanliga människor, de spenderar sina liv åt att studera Epics, hitta deras svagheter och sedan mörda dem. Och David vill in. Han vill ha Steelheart - den epic som sägs vara oövervinnerlig. Epicen som dödade Davids far. I åratal, precis som The Reckoners, har David studerat och planerat - och han har något de behöver. Inte ett objekt, utan en upplevelse. Han har sett Steelheart blöda. Och han vill hämnas. 

Mina åsikter
Jag älskar böcker där det finns karaktärer med superkrafter med, superkrafter som jag kan tillägga inte är de mest omskrivna sedan tidigare. Det gör att boken känns väldigt nytänkande och kreativ. Karaktärerna i den här boken är rikligt beskrivna, likaså miljön. Samtliga karaktärer är väldigt olika varandra. Man kan inte låta bli att fastna för var och en av dem och inte heller låta bli att fascineras över deras kunskaper. Det händer hela tiden en massa saker hela boken igenom och jag kan inte låta bli att förvånas över dem. Med andra ord är bokens handling oerhört svår att förutse vilket gör att jag bara vill fortsätta att läsa den. Vi får svar på en hel del frågor i den här boken, men jag har fortfarande en väldans massa obesvarade frågor, vilket gör att jag längtar efter att kasta mig in i bok två!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor. 

2 kommentarer:

  1. Den här låter ju riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här trilogin är superbra! Definitivt värt att läsa! :D

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...