fredag 25 maj 2018

Recension av Split Second

Antal sidor: 360
Serie: Pivot point, bok 2 av 2

Addie har alltid kunnat se framtiden när hon möter ett val, men det gör det inte lättare för henne. Hennes pojkvän använde henne. Hennes bästa vän svek henne.  Så när Addies pappa uppmanar henne att tillbringa sin vinteravbrott med honom i normvärlden hoppar hon till chansen. Där möter hon den snygga och kärleksfulla Trevor.  Han är en virtuell främling för henne, så varför gör hennes hjärta en rolig flip varje gång hon ser honom?
Men efter att ha bevittnat hemligheter som skulle vara
gömda verkar Trevor snabbt mer misstänksam för Addie än
intresserad av henne. Hon vill ändra det. Laila, hennes bästa vän, har en egen hemlighet: hon kan återställa Addies minnen... när hon lär sig hur. Men det finns mäktiga människor som inte vill att detta ska hända. Desperat försöker Laila att manipulera Connor, en brutande dålig pojke från skolan - men han verkar vara den enda pojken i -immuniteten mot hennes charmar. Och den enda som kan hjälpa henne.

Den här bokens person-och miljöbeskrivningar är precis lika välutförda som dem i bok ett. Vi får veta hur verkligheten tar sig nu när Addies search faktiskt blir verklighet. Den här boken är fylld av intriger, drama och misstänksamhet. Många av karaktärerna får ta större plats i den här boken och de ges därtill möjlighet att växa och utvecklas. Man kan inte låta bli att falla för så många av dem. De olika krafterna som finns med i den här boken är riktigt intressanta och en del av dem är sådana som jag inte har hört talas om innan jag började läsa den här serien. Bokens handling var riktigt svår att förutse och jag måste erkänna att jag blev förvånad över de vändningar som den tog. Det här var en riktigt bra uppföljare i serien och jag var som fastklistrad från bokens första sida. Jag önskar så innerligt att det funnits fler böcker i den här serien, att det var mer än en duologi.