torsdag 31 maj 2018

Recension av The Little prince

Författare: Antoine De Saint-Exupéry
Antal sidor: 93
Finns hos: Adlibris / Bokus

Bokus beskrivning
Mitt ute i Saharaöknen, där en pilot tvingats nödlanda sitt flygplan, dyker en liten prins upp från ingenstans. Det tar lite tid för dem att förstå varandra. Men så kommer också den lille prinsen från en annan planet, där hans ros väntar på honom. En dag reste han hemifrån, efter smärre osämja med rosen, för att hitta nya vänner och lära sig saker. Det var så han mötte människan, som förbryllar honom. Varför värderar hon så gärna sin tillvaro med hjälp av siffror? Eller dömer efter utseende, när den sanna skönheten ju inte går att se med ögonen? Det är några av de frågor som begrundas medan flygaren och prinsen »tämjer« varandra, vilket enligt prinsens lärdom är svaret på kärlekens mysterium.

Mina åsikter
Det här är en härlig och lärorik liten berättelse som är uppbyggd av riktigt bra miljö-och personbeskrivningar. Därtill får vi även små illustrationer som hjälper läsaren att skapa sig bilder utav det som händer. Vi får följa med den lille prinsen på hans många resor, alla resorna slutar med att han får med sig en massa lärdomar som han sedan delar med sig av till andra. En riktigt mysig liten berättelse med bra budskap och lärdomar som man som läsare tar till sig. Boken var riktigt snabbläst och spännande och det hände hela tiden saker  som förde handlingen framåt. 

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...