lördag 9 juni 2018

Recension av From Twinkle with love

Författare: Sandhya Menon
Antal sidor: 336
Finns hos: Adlibris / Bokus

En översättning av goodreads beskrivning 
Aspirerande filmskapare och wallflower Twinkle Mehra har berättelser hon vill berätta och universum hon vill utforska, om bara världen skulle lyssna. Så när den andra filmgeeken Sahil Roy närmar sig henne för att regissera en film för den kommande sommarfestivalen, är Twinkle över det hela. Chansen att offentligt visa sin röst som regissör? En dröm som går i uppfyllelse. Det faktum att det för henne närmare hennes långvariga förälskelse, Neil Roy-a.k.a. Sahils tvillingbror? Drömmen blir sann x 2. När den mystiska beundraren "N" börjar maila henne, är Twinkle säker på att det är Neil, äntligen redo att börja deras happily ever after. Det enda lite obekväma problemet är att hon, under filmframställningen, har blivit galet förälskad i den oemotståndligt adorkable Sahil.Twinkle inser snart att motståndet är meningslöst: Den romantik som hon får är inte den som hon har skrivit. Men kommer det att räcka?

Mina åsikter
Jag gillade verkligen Menons första bok When Dimple met Rishi, vilket är anledningen till att en här boken var en av mina mest efterlängtade boksläpp för året. Tyvärr så levererade den här boken tyvärr inte riktigt hela vägen. Boken var uppbyggd av riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar men jag föll egentligen aldrig för karaktärerna. Twinkle var till stor del ganska irriterande och hon fattade så mycket dumma beslut och det faktum att hon trånade efter Neil hela tiden som aldrig visat henne något intresse blev väldigt frustrerade efter ett tag. Den enda karaktären jag egentligen verkligen gillade var Sahil, men det var så många andra karaktärer som behandlade honom på ett riktigt dåligt sätt, vilket gör att man hela tiden tycker synd om honom. Men jag gillade det faktum att de skulle spela in en gender-bender film tillsammans, det gjorde så att handlingen i alla fall blev intressant.

Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...