söndag 24 juni 2018

Recension av Listen to your heart

Författare: Kasie West
Antal sidor: 336
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads
Att prata med andra människor är inte Kate Baileys favoritaktivitet. Hon skulle mycket hellre vara ute på sjön och njuta av ensamheten och solskenet. Så när hennes bästa vän, Alana, övertygar Kate om att gå med i deras gymnasipodcast, förväntar sig Kate inte på att bli vald som värd. Nu måste hon svara på samtal och ge råd medan hon är on the air? Omöjligt. Men till Kates överraskning visar hon sig vara ganska bra på värdspelet. Då kommer podcasten i ett samtal från en anonym kille och frågar efter råd om hans namnlösa förälskelse. Kate är ganska säker på att den som ringer är underbara Diego Martinez, och ännu mer säker på att flickan i fråga är Alana. Kate är upphetsad för sin vän ... tills Kate börjar utveckla känslor för Diego. Plötsligt inser Kate att  delar¨ ut visdom till andra är lätt, medan det är mycket svårare att be om hjälp än du först kan tro, att följa sina egna råd är ännu svårare. 

Mina åsikter
Jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt inställd till det faktum att bokens handling skulle kretsa kring en podcast, eftersom att jag själv faktiskt inte lyssnar på sådant. Men jag älskade verkligen podcast-elementet i boken, de var faktiskt mina favoritscener att läsa om och jag längtade efter dem hela tiden. Det var i dessa scener som huvudkaraktären Kate verkligen briljerade, hon var obekväm, sarkastisk och oerhört rolig. Samspelet mellan Kate och hennes co-host Victoria är bara allt för underhållande för att man skall kunna låta bli att skratta åt dem. Boken är uppbyggd av utomordentligt bra person-och miljöbeskrivningar, jag älskar familjedynamiken i boken då vi får lära känna stora delar av Kates släkt, vissa bättre än andra. Men jag gillar att de får ta förvånansvärt stor plats i boken, något som är ovanligt i YA-böcker. Jag gillade även Kates vänskap med Alana då de hela tiden hade varandras ryggar. Kärleksintresset Diego som Alana suktar efter är bara för underbar! Den här boken är hur gullig, rolig och gripande som helst och jag fullständigt bara plöjde igenom den! Det här har definitivt kommit att bli en av mina favoritböcker av Kasie West!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.  

2 kommentarer:

  1. Visst är det den perfekta sommarläsningen. Lätt och hur gulligt som helst.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...