lördag 9 juni 2018

Recension av Ink

Författare: Alice Broadway
Antal sidor: 366
Serie: Skin, bok 1 av 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

En översättning av goodreads beskrivnig
Varje handling, varje val, varje viktigt ögonblick är tatuerad på din hud för alltid. När Leoras far dör, är hon fast besluten att se sin pappa ihågkomen för alltid. Hon vet att han förtjänar att alla tatueringar avlägsnas och gjort till en hudbok för att stå som ett bevis av hans goda liv. Men när hon upptäcker att hans bläck har redigerats och hans bok är ofullständig, undrar hon om hon någonsin kände honom alls.

Mina åsikter
Den här boken har en minst sagt unik handling och jag har aldrig läst något liknande förut. Den fångade verkligen mitt intresse och den fick mig att vilja läsa vidare för att få reda på vad det var som komma skulle. Boken var uppbyggd av väl utförda miljö-och personbeskrivningar. Det var ett intressant koncept, men mot slutet av boken började jag känna att jag började tappa lite intresse för boken. Detta då den här boken är väldigt karaktärsdriven snarare än handlingsdriven, något som för det mesta inte brukar passa för mig. Men jag gillade bokens koncept, karaktärerna var intressanta och det var helt klart en del oförutsägbara vändningar i bokens handling och jag ser fram emot att läsa bok två i serien.

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...