onsdag 17 oktober 2018

Recension av City of ghosts

Författare: Victoria Schwab
Antal sidor: 285
Serie: Cassidy Blake, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Cassidy Blake's parents are The Inspectres, a (somewhat inept) ghost-hunting team. But Cass herself can REALLY see ghosts. In fact, her best friend, Jacob, just happens to be one.

When The Inspectres head to ultra-haunted Edinburgh, Scotland, for their new TV show, Cass—and Jacob—come along. In Scotland, Cass is surrounded by ghosts, not all of them friendly. Then she meets Lara, a girl who can also see the dead. But Lara tells Cassidy that as an In-betweener, their job is to send ghosts permanently beyond the Veil. Cass isn't sure about her new mission, but she does know the sinister Red Raven haunting the city doesn't belong in her world. Cassidy's powers will draw her into an epic fight that stretches through the worlds of the living and the dead, in order to save herself.

 
Mina åsikter
Redan på första sidan föll jag för karaktärerna, både Cassidy som är väldigt självständig och något nyfiken, men framför allt spöket Jacob som är så underbar och härlig och jag skulle säga lite grann i förnekelse av att han faktiskt är död och därmed är ett spöke. Jag gillade verkligen bokens koncept som helt klart var väl genomförd. Schwabs miljö-och personbeskrivningar var lika fina och bra gjorda som vanligt. Boken var mycket spännande och man var fast från första sidan och det var omöjligt att försöka lista ut vad som komma skulle. Spökena och bokens miljöer gjorde boken minst sagt spöklik och lite lagom läskig för att vara en middlegrade-bok. Jag ser jättemycket fram emot att läsa bok två som beräknas komma ut nästa år.


Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...