tisdag 16 oktober 2018

Recension av Wildcard

Författare: Marie Lu
Antal sidor: 341
Serie: Warcross, bok 2 av 2
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Emika Chen barely made it out of the Warcross Championships alive. Now that she knows the truth behind Hideo's new NeuroLink algorithm, she can no longer trust the one person she's always looked up to, who she once thought was on her side.

Determined to put a stop to Hideo's grim plans, Emika and the Phoenix Riders band together, only to find a new threat lurking on the neon-lit streets of Tokyo. Someone's put a bounty on Emika's head, and her sole chance for survival lies with Zero and the Blackcoats, his ruthless crew. But Emika soon learns that Zero isn't all that he seems--and his protection comes at a price.

Caught in a web of betrayal, with the future of free will at risk, just how far will Emika go to take down the man she loves?


Mina åsikter
Det här var en av mina mest efterlängtade boksläpp för det här året, vilket naturligtvis gjorde att jag hade ganska höga förväntningar på den här boken. Den här boken tog vid där den första slutade, vilket gör att man i princip kastas rätt in i händelsernas centrum. Jag gillar fortfarande karaktärerna lika mycket som jag gjorde i första boken, samt att bokens miljö-och personbeskrivningar fortsatt är bra. Den här boken tog en annan vändning än väntat både på gott och på ont. Jag hade velat läsa ännu mer om Warcross-spelet, vilket jag fick till viss del, samtidigt som jag fick lära mig mer om Hideo Tanakas barndom, samt att man får svar på en massa frågor som man hade om den mystiska Zero. Det var riktigt svårt att förutse vart den här boken var på väg och stundtals var det nästan lite känslosamt att läsa den. I det stora hela var det här en riktigt bra uppföljare som var spännande och nytänkande, med fascinerade och kickass karaktärer som man inte kan annat än gilla.

Mitt betyg 
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...