måndag 15 oktober 2018

Recension av Snapshot

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 129
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Snapshot is a Science Fiction detective story following Anthony Davis, a cop assigned to Snapshot Duty. In this vivid world that author Brandon Sanderson has built, society can create a snapshot of a specific day in time. The experiences people have, the paths they follow—all of them are real again for a one day in the snapshot. All for the purposes of investigation by the court.

Davis’s job as a cop on Snapshot Duty is straight forward. Sometimes he is tasked with finding where a criminal dumped a weapon. Sometimes he is tasked with documenting domestic disputes. Simple. Mundane. One day, in between two snapshot assignments, Davis decides to investigate the memory of a call that was mysteriously never logged at the precinct, and he makes a horrifying discovery.


Mina åsikter 
Jag är alltid lite skeptisk inställd till noveller, då jag för det mesta inte känner att jag får tillräckligt många sidor för att hinna fastna för vare sig handling eller karaktärer. Men oj vad jag hade fel när det kom till den här boken! Jag var fast från första sidan och jag fann bokens handling såväl nytänkande som fascinerande och jag ville inte lägga ifrån mig boken förrän den var utläst! Karaktärerna var väldigt olika varandra, men samtidigt kompletterade de varandra på ett bra sätt. Boken var väldigt spännande rätt igenom och helt klart väldigt annorlunda jämfört med alla andra crime-böcker jag läst tidigare. Boken var stundtals ganska hemsk och morbid och man kunde inte låta bli att bli lite äcklad av det man läste, samtidigt som jag inte alls kunde sluta läsa. Jag fullkomligt bara flög igenom den här boken och jag önskar verkligen att det fanns mer att läsa om denna värld och dess karaktärer! Det här kan inte vara det ända som finns!!!! Den här bokens slut fullkomligt överrumplade mig och jag fick sitta kvar och bearbeta boken i flera minuter innan jag kunde samla mig tillräckligt för att kunna plocka upp nästa bok.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...