måndag 21 januari 2019

Recension av Children of the nameless

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor:  124
Finns hos: https://magic.wizards.com/en/story (Gratis e-bok)

Goodreads beskrivning
Since the day she was born, Tacenda has been both blessed and cursed. When her protective spell fails in the night and her Kessig village is attacked, she seeks revenge against whom she believes responsible: the demon-consorting Lord of the Manor.

Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav bra miljö-och personbeskrivningar, precis som man förväntar sig när det är en Brandon Sanderson-bok. Jag fastnade dock aldrig till 100% för karaktärerna, vilket kan ha att göra med att det här är en novell, något jag i många fall har lite svårt för. Eller så hade jag gillat boken mer om jag faktiskt hade haft lite förkunskaper för spelet som boken är baserad på. Karaktärerna i boken hade allihop riktigt coola och speciella krafter som jag aldrig hade läst om förut. Handlingen var intressant och spännande och jag visste aldrig vad som komma skulle.

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...