lördag 12 januari 2019

Recension av What if it's us

Författare: Becky Albertalli & Adam Silvera
Antal sidor: 437
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Arthur is only in New York for the summer, but if Broadway has taught him anything, it’s that the universe can deliver a showstopping romance when you least expect it.

Ben thinks the universe needs to mind its business. If the universe had his back, he wouldn’t be on his way to the post office carrying a box of his ex-boyfriend’s things.

But when Arthur and Ben meet-cute at the post office, what exactly does the universe have in store for them?

Maybe nothing. After all, they get separated.

Maybe everything. After all, they get reunited.

But what if they can’t quite nail a first date . . . or a second first date . . . or a third?

What if Arthur tries too hard to make it work . . . and Ben doesn’t try hard enough?

What if life really isn’t like a Broadway play?

But what if it is?


Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav riktigt bra person-och miljöbeskrivningar och det märks väldigt tydligt vilken av författarna som har skrivit vilken karaktär, då deras författarröster väldigt tydligt lyser igenom. Den här boken är sprängfylld utav riktigt underhållande och älskvärda karaktärer däribland huvudkaraktärerna Ben och Arthur men även deras kompisar Dylan, Samantha, Hudson, Harriet, Jessie och Ethan, jag gillade dem allihop! Kanske inte gillade Hudson lika mycket som de andra, men det är alltid bra att ha en karaktär man älskar att hata, även om hata är ett starkt ord. Alla karaktärerna kändes väldigt mänskliga då alla hade sina brister och ingen var helt perfekt. Jag fullständigt flög igenom boken då den var riktigt välskriven och beroendeframkallande. Precis som vanligt när det kommer till en Becky Albertalli-bok så innehöll den flertalet Harry Potter-referenser vilket jag alltid är för! Det var därtill riktigt svårt att förutse vad som komma skulle och jag blev hela tiden överraskad av olika saker som förekom.


Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...