måndag 28 januari 2019

Veckans läsning- vecka 5

Jag försöker precis som vanligt hinna med att läsa så många böcker som bara går innan månaden är över och jag har därför valt att lägga fokus på en bok som jag vet är snabbläst, men som också råkar vara från en serie, samt författare jag verkligen gillar. Valet föll därför rätt så naturligt på Gryning av Erin Hunter som är bok tre i Warriors: Den nya profetian.

Bokus beskrivning
Mörker, luft, vatten och himmel kommer att stråla samman. Ingenting kommer att bli som förr.

De unga katter som för flera månader sedan lämnade sina klaner har nu återvänt hem till en skog som inte går att känna igen och till katter som bara är skuggor av sina forna jag.

De fyra klanerna måste lämna skogen och det snarast. Men varför kommer aldrig den döende krigaren? Utan den utlovade guiden har de ingen aning om vilken väg som är den rätta.

Krigarkatterna tvingas ut på en resa de aldrig kunnat drömma om och sakta men säkert förändras saker som varit självklara för katterna i generationer.

 

1 kommentar:

  1. Älskar dessa böcker. Den boken skall jag läsa som nästa bok.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...