fredag 11 januari 2019

Recension av The Alloy of law

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 332
Serie: Mistborn: The Alloy era #1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
In a world recovering only slowly from evil, a world where allomancers wield immense power through their ability to unleash the magic bound up in common metals someone who can burn metals that no-one has burned before can tip the balance...

Mina åsikter
Den här boken är uppbyggd utav utomordentligt person-och miljöbeskrivningar. Jag älskade verkligen huvudkaraktärerna Wax och Wayne, samt Marasi, då de allihopa var väldigt kickass och smarta och underhållande. De var även mycket olika varandra till sättet och personligheten och de kompletterade varandra på ett riktigt bra sätt. Boken var väldigt händelsefull och spännande och det hände verkligen något hela tiden. Det var riktigt roligt att få djupdyka in i den här världen igen då det fortfarande är samma världsuppbyggnad (dock något mer utvecklad) samt samma magisystem. Det här var en riktigt bra start på serien då man genom hela boken ställer sig en massa frågor och som man allt eftersom man läste fick svar på, samtidigt som det hela tiden kom nya frågor som man började fundera över. Med andra ord är jag riktigt sugen på att läsa bok två för att få reda på vad som komma skall samt få svar på några utav de frågor som jag har.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...