söndag 6 januari 2019

Recension av Den sista vilan

Författare: Mats Ahlstedt
Antal sidor: 329
Förlag: Bokfabriken, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Vem stryper och stympar prostituerade kvinnor?

Flera tecken tyder på att Fatima Wallinder och hennes kollegor vid Göteborgspolisen har med en satanistsekt att göra. När Fatima och hennes spaningsgrupp nystar i fallet hittar de inte bara kopplingar till satanism utan också till något betydligt värre.

Samtidigt sörjer Fatima sin vän fängelseprästen Johannes Brobeck som hastigt har avlidit. Kan hans dödsfall ha kopplingar till mordutredningen?

Polisen jagar en eller flera gärningsmän, skoningslösa i sin ondska, som anser att vissa människor inte förtjänar att leva. En av dessa är Fatima själv ...


Mina åsikter
Boken var uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. De karaktärerna vi stöter på är allihopa intressanta och deras personligheter är även såpass välgjorda att de känns riktigt mänskliga och därmed verkliga. Handlingen var riktigt spännande och grabbade tag i mig från första början, vilket även resulterade i att jag fullkomligt flög igenom boken. Det var därtill riktigt svårt att förutse vad som komma skulle. Det var även riktigt roligt att boken utspelade sig i Göteborg, då det var flertalet gånger som jag visste exakt vart händelserna ägde rum.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...