måndag 15 augusti 2016

Min födelsedagspresent från brorsan

Igår fyllde jag och syrran som sagt år och innan jag var tvungen att sticka till jobbet så kom vår storebror hem och skulle vara med och fira oss. Och det var alltså Doktor Glas av Hjalmar Söderberg som jag fick av honom. Kan vara värt att tillägga att min storebror är en av de få som faktiskt fortfarande ger mig böcker i presenter då mina föräldrar och min syster bestämt hävdar att jag har alldeles för många alle redan. Men en ny bok i present i alla fall, ser fram emot att läsa denna klassiker någon gång snart innan skolan börjar igen. 

Goodreads beskrivning av Doktor Glas
Doktor Glas förälskar sig i den unga vackra Helga, som är fast i ett hopplöst, kärlekslös äktenskap. Ständigt ser han den motbjudande pastor Gregorius och hans unga skyddslösa hustru och känner att han håller på att dras in i ett triangeldrama. Helga vänder sig till doktor Glas för att få hjälp och alltmer aktivt förbereder han lösningen.  Har man rätt att döda en människa för att rädda en annan? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...