tisdag 30 augusti 2016

Top ten tuesday- vecka 35

Veckans top ten tuesday ämne från The broke and the bookish lyder som följande: This week's topic: Back To School Freebie -- anything "back to school" related. Like 10 favorite books I read in school, books I think should be required reading, Required Reading For All Fantasy Fans, required reading for every college freshman, Books to Pair With Classics or Books To Complement A History Lesson, books that would be on my classroom shelf if I were a teacher

Jag har då valt att lista min topp tio med böcker som alla fantasy-fans borde läsa. Böckerna/serierna kommer utan inbördes ordning

1. Harry Potter-serien av J.K Rowling
2. Färjan av Mats Strandberg
3. Sookie Stackhouse-serien (True Blood) av Charlaine Harris
4. Delirium-serien av Lauren Oliver
5. Engelsfors-serien av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
6. Divergent-serien av Veronica Roth
7. The Vampire academy-serien Richelle Mead
8. A song of ice and fire-serien (game of thrones) av George R.R Martin
9. Hungerspelen-serien av Suzanne Collins
10. The Selection- serien av Kiera Cass

Det här är serier respektive böcker som jag tyckte mycket om antingen för några år sedan eller även nu. Men jag rekommenderar samtliga till den som gillar fantasy. 

2 kommentarer:

  1. Färjan och serien om Engelsfors är de böcker jag har läst, riktigt bra båda två! Flera av de andra serierna på listan är påbörjade, men ännu ej avslutade... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. då har du en hel del bra läsning att se fram emot! :) enligt mig i alla fall ;)

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...