lördag 6 augusti 2016

Recension av Splittrade skärvor

Författare: Annah Nozlin, Ett stort tack för detta recensionsexemplar!
Antal sidor: 251
Serie: Ekens dotter, bok 2 av 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Hemligheter uppdagas, men Kel har inte alla bitar till pusslet. Varför berättar hennes far inte sanningen? Medan hennes bror försvinner allt längre bort kommer kriget oundvikligen närmare. Kel skickas ensam iväg för att hitta sina systrar, trygg i förvissningen om att hon sedan kommer att återförenas med sin älskade. Stjärnorna styr ödet och framtiden blir inte som hon väntar sig. 

Mina åsikter
Det märks tydligt i denna bok att Nozlin har utvecklats mycket som författare och hennes sätt att skriva och förmedla sig har utvecklats mycket sedan bok ett. Något som alltid är roligt att se. Det var mycket intressant att få fortsätta ta del av Kels liv och få reda på hur allting går för henne och hennes vänner. Det här är en alldeles utmärkt bok för ungdomar i alla dess åldrar. Det finns något för alla i den här serien med andra ord. Den här boken var mycket händelsefull och det kändes hela tiden som om det hände en massa spännande saker som man som läsare inte alls kunde förutse. Personligen så tyckte jag att det var lite extra intressant att man fick reda på lite mer om det folk som Kel tillhör och få ta del av de kunskaper som hon allt eftersom tillägnade sig under denna boks gång. 

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...