fredag 4 oktober 2019

Recension av The Battlemage

Författare: Taran Matharu
Antal sidor: 439
Serie: Summoner, bok 3 av 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
The Wyvern turned, its eyes focused on Fletcher, and he suddenly realized how puny his sword was against the monstrosity before him. He backed away slowly. His knees trembled with exhaustion, barely able to bear his weight. He could hardly stand, let alone run.

Fletcher and his classmates from Vocans Academy—including the elf Sylva and the dwarf Othello—travel through the ether, where they must pursue a mortally dangerous quest to rebuild their world and broker peace.

As he leads a small army of soldiers, Fletcher will face his biggest challenge yet: his nemesis, the albino orc, Khan, who seeks to destroy everything Fletcher loves.

  
Mina åsikter
Som vanligt levererar Matharu en bok uppbyggd utav riktigt bra miljö-och personbeskrivningar. Jag gillar verkligen den här världen och dess magisystem, samt det faktum att det finns en väldans massa olika demoner, vilket helt klart är något som det borde finnas mer utav i böcker. Boken var väldigt spännande och det var roligt att få återse alla ens favoritkaraktärer igen. Det var svårt att förutse vad som komma skulle. Det som drog ned betyget något var att det fanns vissa partier som för mig blev lite för långdragna då det var längre stunder när karaktärerna förflyttar sig från punkt A till punkt B.

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...