torsdag 17 oktober 2019

Recension av Everblaze

Författare: Shannon Messenger
Antal sidor: 624
Serie: Keeper of the lost citites, bok 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Sophie Foster is ready to fight back.

Her talents are getting stronger, and with the elusive Black Swan group ignoring her calls for help, she’s determined to find her kidnappers—before they come after her again.

But a daring mistake leaves her world teetering on the edge of war, and causes many to fear that she has finally gone too far. And the deeper Sophie searches, the farther the conspiracy stretches, proving that her most dangerous enemy might be closer than she realizes.

In this nail-biting third book in the Keeper of the Lost Cities series, Sophie must fight the flames of rebellion, before they destroy everyone and everything she loves.


Mina åsikter
Den här boken liksom de tidigare böckerna i serien består av riktigt bra person-och miljöbeskrivningar. Jag älskar verkligen den här världen, dess magisystem, de olika magiska raserna som existerar i världen. Vänskapsrelationerna i den här serien är dessutom så himla bra och fina! Vännerna är allihop riktigt olika och tillför värdefull kunskap till såväl vänskapskretsen som till handlingen. Glömde jag att nämna att karaktärerna har olika typer av krafter?! Värt att tillägga är det faktum att en av mina favorittropes är med i den här serien nämligen magiskola! Boken var hur spännande som helst och det var omöjligt att lägga ifrån sig den! Boken var riktigt tjock men jag fullkomligt flög igenom boken! Jag fortsatte att läsa bok fyra i princip omgående efter dess att jag avslutade den här boken. Det var omöjligt att låta bli!

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...