lördag 26 oktober 2019

Recension av Maybe this time

Författare: Kasie West
Antal sidor: 368
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
One year. Nine events. Nine chances to . . . fall in love?

Weddings. Funerals. Barbecues. New Year's Eve parties. Name the occasion, and Sophie Evans will be there. Well, she has to be there. Sophie works for the local florist, so she can be found at every big event in her small hometown, arranging bouquets and managing family dramas.

Enter Andrew Hart. The son of the fancy new chef in town, Andrew is suddenly required to attend all the same events as Sophie. Entitled, arrogant, preppy Andrew. Sophie just wants to get her job done and finish up her sketches so she can apply to design school. But every time she turns around, there is Andrew, getting in her way and making her life more complicated. Until one day she wonders if maybe complicated isn't so bad after all . . .

Told over the course of one year and following Sophie from event to event, this delightful novel from master of romantic comedy Kasie West shows how love can blossom in unexpected places.


Mina åsikter
Det här är ytterligare en riktigt fin och välskriven novell av Kasie West. För första gången så hade jag ingenting emot att läsa en berättelse som utspelar sig över ett år med diverse månader mellan varje event. Anledningen till detta var för att det var gjort på ett så himla bra sätt! Kärleken som växer fram under året är långt ifrån insta-lovig, snarare lite hate-to-love över det hela och den är väldigt söt. Det här blev ingen ny Kasie West favorit för mig men jag gillade verkligen karaktärerna, vänskapen mellan Sophie och hennes kompis och den kärlek Sophie hade till sin lillebror. Jag gillar att vi får lära känna flera av karaktärernas familjer i den här boken samt att det var lite uppfriskande att alla familjerna och föräldrarna inte var helt perfekta utan att de också brottades med olika problem. En riktigt läsvärd, snabbläst bok!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...