tisdag 8 oktober 2019

Recension av Words of radiance art 1

Författare: Brandon Sanderson
Antal sidor: 653
Serie: Stormligt archives, bok 2, del 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
WORDS OF RADIANCE takes the reader even deeper into the lives of its characters as they fight for power, freedom and their lives on the extraordinary, hurricane swept world of Rosharr.

Famed for his plotting, his wonderful characters and his intricate magic systems Brandon Sanderson is poised to take up the crown of Robert Jordan as the creator of the keynote epic fantasy series of its time with the Stormlight Archive.




Mina åsikter
 Sandersons böcker är precis som vanligt uppbyggda av riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Jag gillar verkligen Sandersons sätt att skriva då det ger hela berättelsen ett härligt flyt. Jag gillar verkligen det komplexa magisystem som vi får ta del utav i den här serien, vi har fått lite pekpinnar på hur allting hänger samman, men jag har känslan att mer delar kommer att komma i ett senare skede. Karaktärerna är allihop väldigt komplexa och olika varandra men mina favoriter är fortsatt Kaladin, Adolin och Dalinar. Inte nog att handlingen är riktigt spännande utan vi får även ta del utav riktigt bra karaktärsutvecklingar, vilket ger hela boken ett bättre djup. Vi får ta del utav tillbakablickar för vissa av karaktärernas liv, något som hjälper läsaren att förstå sig på dem och deras val. I det stora hela så var det här en riktigt bra bok och det var nästintill omöjligt att lägga ifrån sig när jag väl börjat läsa den.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...