söndag 13 oktober 2019

Recension av Julia gömmer sig

Författare & illuustratör: Lisa Moroni & Eva Eriksson
Åldersgrupp: 0-3 år
Serie: Julia, bok 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Var är Julia? Eva Eriksson och Lisa Moroni (mor och dotter) har skapat en serie varma och mysiga småbarnsböcker om oemotståndliga Julia. Här är alla med: mamma, pappa, hunden och såklart charmtrollet Julia! Busig och lekfull läsning för tvååringar och deras familjer.

Nu har Julia gömt sig. Var är hon? Är hon under bordet? Eller bakom gardinen? När hon blir hittad är det mammas tur att gömma sig och Julia får leta.

Till slut gömmer de sig ihop, på samma mysiga ställe …,men vem ska hitta dem då?


Mina åsikter
En mysig bok med fina illustrationer där flickan Julia gömmer sig. Illustrationerna säger mer än vad texten gör vilket gör att det finns många saker att prata om tillsammans med barnen. De upptäcker något nytt vid varje läsning. Barnen älskar att leta efter Julia och hennes mamma när de gömt sig. En lite lagom klurig bok för de allra minsta. En välläst bok på avdelningen!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...