onsdag 23 oktober 2019

Recension av The Diviners

Författare: Libba Bray
Antal sidor: 578
Serie: The Diviners, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Evie O’Neill has been exiled from her boring old hometown and shipped off to the bustling streets of New York City—and she is pos-i-tute-ly ecstatic. It’s 1926, and New York is filled with speakeasies, Ziegfeld girls, and rakish pickpockets. The only catch is that she has to live with her uncle Will and his unhealthy obsession with the occult.

Evie worries he’ll discover her darkest secret: a supernatural power that has only brought her trouble so far. But when the police find a murdered girl branded with a cryptic symbol and Will is called to the scene, Evie realizes her gift could help catch a serial killer.

As Evie jumps headlong into a dance with a murderer, other stories unfold in the city that never sleeps. A young man named Memphis is caught between two worlds. A chorus girl named Theta is running from her past. A student named Jericho hides a shocking secret. And unknown to all, something dark and evil has awakened.


Mina åsikter
Boken är uppbyggd av utomordentliga person-och miljöbeskrivningar. Konceptet var riktigt intressant och liknade inget som jag tidigare läst. Jag gillade att boken utspelade sig 1926, samtidigt som det fanns övernaturliga element i berättelsen. Evie var inte alltid lätt att gilla, något som på ett sätt gjorde henne mer verklig samtidigt som det fick mig att inse att hon inte var en speciellt bra väninna. En mycket spännande och spöklik berättelse som var riktigt svår att förutse och därtill riktigt svår att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa den!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...