lördag 5 oktober 2019

Recension av The Great Hunt

Författare: Robert Jordan
Antal sidor: 705
Serie: The Wheel of time, bok2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
The Wheel of Time turns and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow. For centuries, gleemen have told of The Great Hunt of the Horn. Now the Horn itself is found: the Horn of Valere long thought only legend, the Horn which will raise the dead heroes of the ages. And it is stolen.

Mina åsikter
Det här är en bok vars handling förs framåt i långsam takt. Person-och miljöbeskrivningarna är riktigt bra. Den här boken liksom den första i serien fokuserar mycket på att förflytta sig från punkt A till punkt B, något som inte är något större favoritmoment hos mig. Jag gillar boken helt okej, men det är inte någon ny favorit. Jag hade hoppats att fler spännande scener skulle utspela sig med tanke på bokens längd. Jag hade hoppats att jag skulle gilla den mer, men med tanke på hur lång boken är så blev jag helt enkelt lite uttråkad.

Mitt betyg
Boken får 2,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...