måndag 11 november 2019

Recension av Den magiska rustningen

Författare: Hanna Blixt
Antal sidor: 133
Serie: Äventyren i Sagofallen, bok 4
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Vädret i Sagofallen och Mirroria är helt ur balans. Svarta hästen orsakar översvämningar, som följs av stormar och vulkanutbrott. För att stoppa Svarta hästen och mörkret som breder ut sig, får Sofia och Leo i uppdrag att hitta en magisk rustning. Problemet är att ingen verkar veta var delarna finns.
Kommer världarna gå under, eller kommer Sofia och Leo hinna stoppa Svarta hästen i tid?


Mina åsikter
Boken är uppbyggd utav riktigt bra person-och miljöbeskrivningar och fina illustrationer. Sofia och Leo är precis lika modiga och snabbtänkta som vanligt och man kan inte annat än gilla dem och deras vänner! Boken var riktigt spännande och det händer saker hela tiden! Det var därtill riktigt svårt att förutse vad som komma skulle, vilket gjorde boken svår att lägga ifrån sig då man bara ville veta vad som pågick. Det här var helt klart min favorit i serien så här långt! Jag ser fram emot att grotta ned mig i nästa bok i serien!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...