onsdag 6 november 2019

Recension av Orange the complete collection 1

Författare & illustratör: Ichigo Takano
Antal sidor: 523
Serie: Orange, volym 1-3
Finns hos: Bokus

Goodreads beskrivning 
A Plea From the Future

On the day that Naho begins 11th grade, she receives a letter from herself ten years in the future. At first, she writes it off as a prank, but as the letter’s predictions come true one by one, Naho realizes that the letter might be the real deal. Her future self tells Naho that a new transfer student, a boy named Kakeru, will soon join her class. The letter begs Naho to watch over him, saying that only Naho can save Kakeru from a terrible future. Who is this mystery boy, and can Naho save him from his destiny? This is the heart-wrenching sci-fi romance that has over million copies in print in Japan!

Mina åsikter
Jag älskar verkligen illustrationerna i den här mangan och dess koncept är därtill riktigt spännande. Även om den här samlingsvolymen var riktigt tjock så fullkomligt flög jag igenom den! Det var därtill minst sagt en känslosam läsning då karaktärerna går igenom riktigt svåra saker. Det händer dessutom saker hela tiden och det hintas en del om vad komma skall. Men målet är som sagt att ändra det som hände så vem vet hur det hela slutar...? Vänskapsrelationerna i den här mangan var riktigt fina och jag gillade alla karaktärerna väldigt mycket! Jag ser fram emot att läsa den andra och sista samlingsvolymen i den här mangan! 

Mitt betyg
Volymen får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

1 kommentar:

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...