onsdag 13 november 2019

Recension av Jane Eyre (Seriealbum)

Författare: Charlotte Brontë
Illustratör: John M Burns & Terry Wiley
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
När Jane Eyres föräldrar dör tas hon om hand av sin morbror och moster. Men snart dör även morbrodern och Janes liv förvandlas till en mardröm. Hon slipper ifrån sin moster och sina kusiner när hon skickas iväg till en internatskola, men kommer hennes liv verkligen att förändras till det bättre?

Charlotte Brontës klassiska roman från 1847 följer den egensinniga unga Jane Eyre genom ett liv fyllt av svåra motgångar men också av stor, omskakande kärlek.


Mina åsikter
Jane Eyre är min favoritklassiker och jag älskar verkligen berättelsen, vilket var anledningen till att jag ville testa detta seriealbum och faktiskt få se händelserna utspela sig i bilder. Jag älskar Jane Eyre och alla de hon träffar och man kan inte annat än känna med henne när alla hemskheter utspelar sig. Jag var dock inte helt såld på illustrationerna i det är albumet, då jag inte alltid tyckte att de var jättefina, vilket också är anledningen till avdraget på betyget för just den här utgåvan, då själva berättelsen för mig alltid kommer vara värdig 5 stjärnor.

Mitt betyg
Detta Seriealbum får 4,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...