onsdag 6 november 2019

Recension av A Grimm Warning

Författare: Chris Colfer
Antal sidor: 448
Serie: The Land of stories, bok 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
The Brothers Grimm have a warning for the Land of Stories.

Connor Bailey thinks his fairy-tale adventures are behind him - until he discovers a mysterious clue left by the famous Brothers Grimm. With help from his classmate Bree and the outlandish Mother Goose, Conner sets off on a mission across Europe to crack a two-hundred-year-old code.

Meanwhile, Alex Bailey is training to become the next Fairy Godmother... but her attempts at granting wishes never go as planned. Will she ever be truly ready to lead the Fairy Council?

When all signs point to disaster for the Land of Stories, Connor and Alex must join forces with their friends and enemies to save the day. But nothing can prepare them for the coming battle... or for the secret that will change the twins' lives forever.


Mina åsikter
Böckerna i den här serien är oerhört välskrivna och den här boken är inget undantag! Boken är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Jag älskar världen och dess magisystem! Jag gillar framför allt huvudkaraktärerna Alex och Conner, men man kan egentligen inte annat än älska dem allihop! Jag älskar att man får lära känna prinsessor, prinsar och andra karaktärer som kommer från diverse olika sagor. I den här boken får vi ta del utav några stora karaktärsutvecklingar som definitivt för handlingen framåt. Boken var riktigt spännande och snabbläst, jag fullkomligen flög igenom den! Det var därtill riktigt svårt att förutse vad som komma skulle! Jag älskar även de illustrationerna som finns som header till varje nytt kapitel! De är helt gudomliga!


Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...